******* چیست

۵ بازديد
کاربران در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در مورد حفظ حریم خصوصی هنگام استفاده از اینترنت در خانه یا هنگام اتصال به شبکه های Wi-Fi عمومی نگران هستند، که منجر به افزایش استفاده از خدمات شبکه خصوصی مجازی (*******) برای رمزگذاری ترافیک می شود.

این که آیا نگران ردیابی ISP فعالیت آنلاین خود هستید، می خواهید اطلاعات شخصی خود را ایمن نگه دارید یا سعی می کنید به محتوای مسدود شده جغرافیایی دسترسی داشته باشید، ******* می تواند به شما کمک کند. این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید ******* چیست.



******* چیست؟
******* (شبکه خصوصی مجازی) مخفف Virtual Private Network است. این شبکه برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی هنگام مرور وب استفاده می شود. برای نشان دادن نحوه عملکرد یک شبکه خصوصی مجازی، یک تونل را تصور کنید. در یک طرف تونل شما هستید و در طرف دیگر سرور. وقتی چیزی را در اینترنت با استفاده از ******* جستجو می‌کنید، از طریق یک تونل امن به سروری در طرف دیگر می‌روید، داده‌های مورد نظر خود را دریافت می‌کنید و بدون اینکه کسی به شما نگاه کند آن را به دستگاه خود باز می‌گردانید. این باعث افزایش امنیت سایبری از سوی ISP و هکرهایی می شود که در غیر این صورت ممکن است بتوانند حرکات آنلاین شما را ردیابی کنند.

اما چرا از ******* برای خصوصی نگه داشتن جستجوهای خود استفاده کنید؟

رایانه (PC) شما دارای یک آدرس IP منحصر به فرد، شبیه به اثر انگشت است. آدرس IP را می توان به شما ردیابی کرد و هر چیزی را که در اینترنت لمس کرده اید به چشمان کنجکاو نشان می دهد. با این حال، ******* به عنوان یک سپر عمل می کند و اثر انگشت را مانند یک دستکش پنهان می کند و باعث می شود هکرها نتوانند اطلاعات شما یا بدتر از آن هویت شما را سرقت کنند. اما این فقط هکرها نیستند که باید نگران آنها باشید. در دنیای امروز، حتی ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما می تواند داده های شما را ضبط کرده و به تبلیغ کنندگان بفروشد. برای بسیاری، تصمیم به استفاده از این فناوری به آنها اجازه می دهد تا حریم خصوصی خود را کنترل کنند.

اگرچه شرکت ها به طور سنتی از اتصال ******* برای محافظت از داده های آنلاین استفاده می کردند، اخیراً تعداد خدمات برای استفاده شخصی افزایش یافته است. در اینجا نمونه هایی از استفاده از سرویس آورده شده است:

برای دسترسی به محتوای محدود جغرافیایی در سرویس‌های پخش،
دور زدن فیلترها در شبکه های Wi-Fi عمومی،
برای محافظت از داده ها هنگام دسترسی به وب سایت های مالی.
می توانید از ******* در لپ تاپ، دستگاه تلفن همراه، تبلت، تلویزیون هوشمند یا روتر خود استفاده کنید. در هر یک از این دستگاه‌ها، روشن کردن ******* به شما کمک می‌کند تا با پنهان کردن مکان آنلاین خود ناشناس‌تر بمانید و می‌تواند امنیت بیشتری را هنگام اتصال به شبکه Wi-Fi عمومی ایجاد کند.

برای ایجاد این اتصال امن، از نرم افزاری به نام سرویس گیرنده ******* برای اتصال کامپیوتر شما به سرور ******* در مکان دیگری استفاده می شود. تمام ترافیک رمزگذاری می شود، بنابراین سایر کاربران نمی توانند داده هایی را که به اشتراک می گذارید ببینند.



چنین شبکه‌ای فعالیت اینترنت را از دیگران پنهان می‌کند و می‌تواند موقعیت مکانی شما را طوری جلوه دهد که گویی در شهر یا کشور دیگری هستید. درک این نکته مهم است که ******* حریم خصوصی را ارتقا می دهد، نه امنیت. یک شبکه خصوصی مجازی برای ارائه ناشناس بودن در شبکه جهانی وب (WAN) طراحی شده است. با رمزگذاری اطلاعات به درجه خاصی از حریم خصوصی دست می یابد، به طوری که داده ها برای تبلیغ کنندگان یا کسانی که قصد بدی دارند، مانند سرقت هویت، غیرقابل دسترسی است. اما اگر از نرم افزار آنتی ویروس خوب استفاده نکنید، کامپیوتر شما همچنان در برابر بدافزار آسیب پذیر خواهد بود.

هنگامی که یک کارمند در هنگام کار از خانه یا مسافرت نیاز به اتصال به پایگاه داده شرکت دارد، سازمان ها از ******* برای محافظت از اطلاعات استفاده می کنند. این نوع خدمات باعث می شود به نظر برسد که رایانه شخصی در همان شبکه سرورهای شرکت قرار دارد و دسترسی به برنامه ها و داده ها را طوری فراهم می کند که انگار در دفتر هستید.

بسیاری از کاربران برای امنیت یا حفظ حریم خصوصی به ******* متکی هستند. هنگامی که در خانه یا در شبکه های عمومی هستید، همین رمزگذاری مرور وب شما را خصوصی نگه می دارد. این سرویس همچنین می‌تواند آدرس IP شما را از وب‌سایت‌ها مخفی کند و کاری را که آنلاین انجام می‌دهید را از ISP مخفی نگه دارد.

هنگام استفاده از آن، احساس می کنید که در جای دیگری هستید. این جعل جغرافیایی نامیده می شود و اغلب برای دسترسی به کتابخانه یک سرویس استریم که فقط در یک منطقه خاص در دسترس است انجام می شود. به عنوان مثال برای دریافت پخش آنلاین ورزشی که معمولاً به دلیل مسدود شدن جغرافیایی در دسترس نیستند. برای جعل موقعیت مکانی خود، باید به یک سرور ******* در منطقه ای که می خواهید از آن پخش جریانی کنید وصل شوید، اما همچنان به اشتراک خود سرویس پخش نیاز دارید. بنابراین، مهم است که دریابید که ارائه‌دهنده خدمات سرورهایی دارد تا اطمینان حاصل شود که آنهامی تواند نیازهای شما را برآورده کند.

همچنین می‌توانید از ******* برای دور زدن فیلترهای محتوایی که برخی سازمان‌ها، شرکت‌ها یا دولت‌ها برای مسدود کردن وب‌سایت‌های خاص تنظیم کرده‌اند، استفاده کنید. حتی ممکن است برخی از مرور و پخش را سرعت بخشد. این به این دلیل است که ISP ها ترافیک را به برخی خدمات یا وب سایت ها محدود می کنند (یا کند می کنند).

کاهش سرعت اینترنت به ویژه برای کسانی که از برنامه های تورنت برای دانلود همتا به همتا (P2P) استفاده می کنند، رایج است. ******* در این شرایط می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا این ترافیک را از ISP پنهان می‌کند، که در غیر این صورت اگر تشخیص دهد که پهنای باند زیادی با اشتراک‌گذاری قانونی فایل‌های بزرگ استفاده می‌شود، می‌تواند به طور قابل توجهی سرعت اتصال را کاهش دهد.



******* چگونه کار می کند؟
یک شبکه خصوصی مجازی با رمزگذاری اطلاعات و ارسال آن از طریق یک تونل امن به و از سرور ******* کار می کند. نحوه عملکرد اتصال *******

در دستگاه خود، یک پرس و جو را در موتور جستجو وارد می کنید. سپس از پروتکل ******* برای رمزگذاری استفاده می شود و سپس داده ها از طریق یک تونل امن به سرور ******* ارسال می شود. سرور اطلاعات را رمزگشایی می کند و پاسخ جستجوی شما را از وب سایت مورد نظر دریافت می کند. سپس داده های دریافتی دوباره رمزگذاری شده و برای رمزگشایی به شما بازگردانده می شود. در طول این فرآیند، اطلاعات محرمانه باقی می ماند و برای هیچکس خارج از سیستم تونل قابل دسترسی نیست.



هنگامی که سرور ******* از وب سایتی که می خواهید به آن بروید درخواست می کند، آدرس IP سرور را به جای آدرس شما می بیند. آدرس IP شما و تمام اطلاعات شناسایی مرتبط، مانند موقعیت جغرافیایی و تاریخچه مرور، در طول کل فرآیند خصوصی باقی می مانند.

با این حال، ******* فقط در صورتی کار می کند که به درستی در دستگاه فعال باشد. بنابراین مهم است که بدانید چگونه آن را دریافت کنید و آن را بر روی همه دستگاه‌های خود، از جمله تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های رسانه جریانی، یخچال‌های هوشمند، و هر چیزی که شامل اتصال Wi-Fi باشد، تنظیم کنید.



چگونه یک ******* راه اندازی کنیم؟
بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات، مراحل نصب و راه‌اندازی ساده‌ای را ارائه می‌کنند، بنابراین برای شروع استفاده از سرویس، نیازی به دانش فنی ندارید. اما اگر تصمیم دارید ******* را روی روتر خود راه اندازی کنید، ممکن است پیچیده تر شود.



آیا ارزش پیوستن را دارد؟
در حالی که ******* هنگام اتصال به یک شبکه Wi-Fi عمومی بسیار مفید است، در خانه نیز بسیار رایج است. با اتصال آن، فعالیت خود را از ISP مخفی می کنید، به محتوای مسدود شده جغرافیایی از سرویس پخش مورد علاقه خود دسترسی پیدا می کنید، یا به طور قانونی یک فایل بزرگ مانند نرم افزار منبع باز یا به روز رسانی یک بازی چند نفره را بدون محدودیت سرعت تورنت می کنید.

یک شبکه خصوصی مجازی می‌تواند به شما کمک کند هنگام جستجوی چیزهایی مانند بلیط هواپیما یا خرید از نسخه‌های مختلف فروشگاه در کشور دیگری، معاملات بهتری پیدا کنید. زیرا وب سایت ها قیمت ها را بر اساس موقعیت مکانی و تاریخچه مرور تنظیم می کنند.

******* ها همچنین به دلیل توانایی آنها در دور زدن ممنوعیت های رسانه های اجتماعی محبوبیت خود را در سال گذشته افزایش داده اند.

هنگامی که نیاز به استفاده از یک سرویس P2P برای دانلود یک فایل بزرگ، مانند نرم افزار منبع باز یا به روز رسانی دارید، ISP شما ممکن است ترافیک را کاهش دهد که به آن throttling می گویند. اگر ******* دارید، سرعت دانلود شما احتمالا سریعتر خواهد بود.

اما باید بدانید که گاهی اوقات استفاده از ******* می تواند سرعت اینترنت شما را کاهش دهد، به خصوص اگر کامپیوتر شما از قبل کند باشد. رمزگذاری، و همچنین افزودن احتمالی پرش های شبکه اضافی برای مسیریابی ترافیک، تأخیر بیشتری را معرفی می کند که اتصال به سرویس ها را کند می کند.

در حالی که مردم اغلب از ******* برای پخش محتوایی استفاده می کنند که در غیر این صورت در منطقه مسدود شده است، ارائه دهندگان محصولات رسانه ای دائماً با این موضوع مبارزه می کنند و حتی می توانند با موفقیت برخی از ترافیک را مسدود کنند.



هزینه این خدمات چقدر است؟
خدمات پولی و رایگان وجود دارد. موارد رایگان معمولا کمتر قابل اعتماد هستند و دارای محدودیت های سختگیرانه برای انتقال داده و اتصال همزمان هستند.

چه یک ******* رایگان، یک قرارداد ماهانه یا یک برنامه سالانه را انتخاب کنید، زمانی را برای بررسی آنچه که این سرویس ارائه می دهد اختصاص دهید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

برخی از موارد مهمی که هنگام انتخاب ******* باید در نظر بگیرید، تعداد اتصالات همزمان و سازگاری دستگاه است.

امنیت و شتیبانی شبکه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.